U telefonskoj govornici pisac Bernard prekida svaku vezu sa dotadašnjom djevojkom Claudijom. U tipičnom noir stilu slušamo njegovu naraciju o mislima koje počinju da ga obuzimaju. Odlazi u ljetovalište van sezone u hotel u kojem je godinu ranije boravio.Vlasnik hotela Enrico ga obavještava da gubi mušterije a iz Bernardovih prisjećanja otkrivamo pravi razlog zbog čega se vratio u pustu turističku varošicu pokraj jezera. Djevojka Tilde, služavka iz hotela zaokupira njegove misli i u njoj vidi izlaz iz psihičke krize u koju je zapao.
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/02/the_lady_of_the_lake-536968966-large.jpeg?w=713)
Svijet junaka se ruši kada sazna da se djevojka otrovala ali vlasnik antikvarnice mu skreće pažnju da se možda radi o ubistvu. Uznemireni glavni junak okružen misterioznim i naoko nepovezanim tragovima praćenim nejasnim snovima i idejama koje ga opsjedaju. Tu je i misteriozna djevojka, žena Maria, sina vlasnika hotela koja šeta pored jezera noću i izbjegava da izlazi danju, dok ćerka vlasnika hotela Irma plače kad misli da je niko ne gleda. Kakva se to neobična misterija nadvila nad lokalnom porodicom?
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/02/la-donna-del-lago-6.png?w=1024)
Bernardova zamišljenost i opterećenost postaje sve veća i osim sopstvenih vizija stvarnosti počinje da posmatra događaje iz ugla aktera tragedije kao dio noćnih nora. Spori ritam radnje koja gotovo i da ne postoji nadomješten je visoko stilizovanom postavljenim kadrovima spoljašnosti, savršeno ujednačenim kretanjem kamere širokog objektiva. Subjektivni kadar iz Bernardovog sjećanja u kojem slijedi Tilde do ključaonice sobe gdje je posmatra u zagrljaju misterioznog ljubavnika dovodi u pitanje i časnost njegovih namjera. Iako sniman crno bijelom tehnikom upotreba sijenki i nijansiranje tonova prikazuje besprekorno poznavanje fotografije. Upotreba ambijentalnih zvukova naročito vjetra i cvrkuta ptica stvar osjećaje jezive izolacije uspavane turističke destinacije.
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/02/la-donna-del-lago-5.png?w=1024)
U grozničavom bunilu glavni junak se nalazi rastrzan od strane članova porodice vlasnika hotela. Mučeni krivicom i grižom savjesti otac i sin priznaju da su se našli u ljubavni trougao sa služavkom koja je ostala trudna i postala neželjeni teret. Mario u trenutku slabosti priznaje svojoj ženi da je ubio svoju i očevu ljubavnicu nadajući se oproštaju, ali ih nerazumijevanje trajno razdvaja i krhke veze među članovima porodice pucaju. Irma pokuša da ućutkavanjem snahe spasi ono što je ostalo od njene porodice. Otvoreni kraj u kojem tijelo poremećene djevojke nije pronađeno ostavlja mitološku sijenku koja se nadvija nad malim mjestom pokraj jezera.
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/02/la-donna-del-lago-2.png)
Visoko stilizovana misterija nestale djevojke upotrebljava ogroman broj elemenata koje je kasnije proslavio giallo, najvoljeniji podžanr italijanskog filma i svrstava se uz temelje žanra zajedno sa Hičkokovim, Bavinim, Fredinim i ostvarenjima Romana Polanskog, dok je reditelj Luigi Bazzoni sa kolegom Franco Rossellinijem koristio sličnu osnovu priče o turističkoj destinaciji pokraj jezera i napravio jedan od najneobičnijih giallo naslova Le Orme.