Debitantsko ostvarenje ruskog reditelja Oleg Tepstova prikazuje svijet iz ugla virtuoza, umjetnika predvodnika jedne generacije i kroz njegove promisli preispituje kompleksne procese unutar stvaraoca i komplikovane filosofoske i etičke dileme koje proces u njemu pokreće.
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/06/mv5bnwm4ztvhnzutzjg5yi00ode4lwjlogitodzlndcxntfjodi4xkeyxkfqcgdeqxvynjaxnzq2oda40._v1_fmjpg_ux1000_.jpeg?w=681)
Platon Andreyevich je najpoželjniji svestrani stvaralac svoga vremena, 1908. u Sankt Petersburgu. Genije sa fotografskim pamćenjem potpuno je posvećen svom radu i njegove misli konstantno preokupira snažni stvaralački naboj, želja za usmjerenjem svoga talenta i vizije. Za juvelira antikvara po ugovoru izrađuje lutku za izlog, modelovanu po uzoru na teško bolesnu siromašnu djevojku kojoj Platon nije ni platio za poziranje. Postaje opsjednut borbom sa Bogom, vrhovnim stvoriteljenjem i željom da popravi Njegovo djelo a to ga gura u siromaštvo i beznađe.
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/06/mister-designer-4.png?w=847)
Nekoliko godina kasnije imućni gospodin Grilyo zatiče Platona na podu zatrpanog u haosu ateljea kako čeka da mu pomoćnik ubrizga spasonosnu dozu morfijuma. Na nagovor Grilya i za izdašni honorar ispijeni dizajner odlučuje se da mu uredi životni prostor koji bogataš želi da zove domom. U supruzi svoje mušterije prepoznaje Anyu, sirotu djevojku iz prošlosti. Ali ona tvrdi da se zove Marija i tu se potpuno urušava inače nestabilni svijet Platon Andreyevicha. Želi da zaprosi djevojku koju zove pogrešnim imenom, ali ona ga odbija zbog siromaštva u kojem živi. Kada nakon dokazivanja i mentalnog nadmetanja u partiji karata sa Grilyom stekne bogatstvo djevojka ga ponovo odbija i Platonov um misli samo na jednu stvar. – kako da dokaže da je to Marija Anya?
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/06/mister-designer-13.png?w=1024)
Rijetke objektivne kadrove reditelj koristi da smjesti mučenu centralnu ličnost priče (teško bi se moglo reći da je heroj) na spoljne ili unutrašnje u kojima je jednako izgubljen što svjedoči ostatak subjektivnih kadrova i česta promjena efekata fotografije, uključujući i česte krupne planove koji prate izbezumljeno lice umjetnika u potrazi sa savršenstvom.
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/06/mister-designer-16.png?w=1024)
Misterija djevojke istog lika a različitog imena je neiznenađujuća što ne umanjuje fantastični surealni naučno fantastični rasplet, preteča Alex Garlandovog Ex Machine. Šta se događa kada kreacija dobije svoju volju i odvoji se od stvaraoca? Da li je spreman da proguta istinu koja mu je sasuta u oči? Igranje sa zakonima prirode umjetnik mora da plati glavom.
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/06/mister-designer-20.png?w=1024)
Viktor Avilov je fenomenalan u glavnoj uloz dizajnera Platona Andreyevicha i svojim fotogeničnim karakterističkim izgledom plijeni i duge scene u kojima je samo on maestralno iznosi sa velikom lakoćom (fizičkim izgledom podsjeća na rođaka Klausa Kinskog). Scenografija igra veliku ulogu u naraciji a ambijentalni zvuci zloglasnih vrana se smjenjuju sa operskim pjevanjem i sint temom koja. Manje poznat naslov koji dotiče i triler i horor i naučno fantastični žanr a ustvari je arthouse drama ljudskog uma, arhetipske borbe umjetnika željnog da se uzdigne iznad mediokriteta, ostavi trag i suprostavi se okrutnosti neizbježnog zaborava.