Jedna od najvećeg spoznaja proisteklih iz odrastanja i sticanja iskustva je ujedno bolno otrežnujuća – najveće dostignuće koje pojedinac može da ostvari – prosječan život u skladu sa sobom i poslom koji mu donosi neophodnu svrhu i sposobnost izdržavanja sebe sopstvenim radom. Chihiro je najneobičniji primjer ostvarene osobe, a da ni sama nije svjesna koliko je blizu savršenoj harmoniji na izazovnom životnom putu.
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/06/mv5bzdkwmwfjmwytyzmxni00mdbjltg1otytztu2mgmzzgnlzmi0xkeyxkfqcgdeqxvynje4oty3ntg40._v1_.jpeg?w=640)
Svjesna da su joj neophodne promjene djevojka mijenja svoj poziv noćne dame (seksualne radnice) kako ona to otvoreno svima priznaje i pronalazi zaposlenje u prodavnici brze japanske hrane bento (Bento je tradicionalni japanski način posluživanja hrane koji se sastoji od raznovrsnih jela posluženih u maloj, prenosivoj kutiji i sadrži različite vrste hrane, uključujući pirinač, meso, ribu, povrće, jaja i soseve) u ribarskom mjestu daleko od gradske vreve. Životi jednostavnih ljudi neopterećenih jurnjavom karakterističnom za urbane sredine nisu lišeni problema pa Chihiro služi kao mikroskop za posmatranje ovog interesantnog univerzuma.
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/06/chihiro-2.png?w=1024)
Junakinjina prirodnost i toplina prema ljudima nije uopšte usiljena, već dolazi direktno iz srca i pomaže svakome živom biću i sa poštovanjem se odnosi prema mladima i starima što oslikava njenu emocionalnu inteligenciju i proniciljvost poznavanja ljudskog uma. Živopisne ličnosti koje srijeće govore i o njoj puno pa u svakom susretu sa paletom karaktera saznajemo i nove detalje o njoj. Od starog beskućnika, preko dvije neuklopljene srednjoškolke do klinca prepuštenog sebi sa prezaposlenom majkom, pa i kolege iz brze hrane, zajedno sa bivšim šefom i koleginicom iz promiskuitetne prošlosti. Za njih pronalazi topline u svom srcu iako je udaljena od svoje biološke porodice; svi oni su fragmenti Chihirinog sistema, njeni sapatnici na planeti koji joj pomažu da shvati da jedino ono što je ograničava je njen um.
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/06/chihiro-6.png?w=1024)
Kao u najboljim ostvarenjima japanske kinematografije iz prošlog vremena atmosfera ustupa mjesto fabuli i karakterizacija dobija na snazi kroz minimalistička uklapanja junaka u živopisne ambijente. Umjesto uobičajenog junaka koji je lutalica kao i Suzukijevim i Kurosavinim filmovima Chihiro je ta koja čini priču kompaktnom i snažnom zahvaljujući snažnoj izvedbi Kasumi Arimura, čiji optimizam ne iscrpljuje nego Sally Hawkins u Mike Leighovom Happy Go Lucky već hrani ljude oko sebe.
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/06/chihiro-9.png?w=1024)
Svi koji su imali priliku da budu u kontaktu sa prirodno vedrom djevojkom koja nije dopustila da je slomi breme podzemlja i predrasuda društva postaju bolje osobe, jer im ona daje priliku da vide sebe u najboljem svijetlu, uvijek pokazujući razumijevanja za individualne osobenosti svakog od njih. Pred nama je drama inspirisana manga serijalom (postoji omaž mangama i animama kao identiteskim dijelom japanske kulture) praćena prigodnim jazz soundtrackom koja podstiče dobro raspoloženje u kojoj toplina duha, pozitivan stav sa skromnim a snažnim pogledom na svijet nadjačavaju sve ostale prizemne nagone koje predstavljaju zamke uma.
![](https://filmaginacija.blog/wp-content/uploads/2024/06/chihiro-11.png?w=1024)
Porodicu čine ljudi sa kojima dijelimo slatkoću uživanja i tegobe tereta a njih svaki pojedinac sam bira a time i kroji svoju sudbinu – ukoliko postoji nezdravi element u životu treba ga odstraniti ili promijeniti navike jer jedino individualni rast garantuje sreću koju Chihiro tako zrači. Iz najgorih situacija je spremna da nauči lekciju a to joj omogućuje i jasniji uvid u stvarnost time pomaže i svima oko sebe. Svijet bi bio bolje mjesto kada bi više ljudi revidiralo svoje stavove i dalo šansu uvjerenjima suprotnim od njihovih ličnih na način na koji to radi naslovna junakinja.